Het avontuur begint!

7 februari 2008 - Maastricht, Nederland

Aanstaande maandag is het dan zover... dan vertrek ik echt!

Dit is het plan: Ik vlieg van Dusseldorf naar Moskou, waar ik rond 20.30 aankom. Dan ga ik per trein en metro naar mijn hostel (Red Square Hostel). De volgende dag kan ik nog even het Rode Plein en het Kremlin bezichtigen, en misschien een bezoekje brengen aan onze grote (dode) vriend Lenin. Dan moet ik ergens in Moskou mijn treinticket ophalen. 's Avonds om 21.35 vertrekt mijn trein: trein no. 04, ook wel de Trans-Mongolië express genoemd. 4 à 5 dagen later (op zondag) komt deze tjoektjoek aan in Ulaan-Baatar, de hoofdstad van Mongolië.

Ik verwacht ongeveer een week tot 10 dagen in Mongolië te blijven, het land van Djengis Khan, nomaden, paarden, schapen en vooral veel leegte.
En vanaf daar ligt er nog niets vast. Een logische en makkelijke route is met de trein naar Peking, maar dan mag het weer daar wel iets beter zijn, zonder sneeuwstormen enzo... Samen met duizenden Chinezen stranden op een station is vast heel gezellig, maar niet echt mijn idee van vakantie

Hoe dan ook, uiteindelijk hoop ik terecht te komen in Hanoi, Vietnam. Vandaaruit ga ik dan rondreizen door Vietnam, Cambodja, Laos en Thailand. Als ik dan uitga van een maand per land en 20 dagen voor de heenreis, zal ik begin juli het vliegtuig naar huis nemen om samen met jullie van de Nederlandse zomer te genieten.

Via dit dagboek kunnen jullie al mijn avonturen volgen, commentaar geven, en mij op de hoogte houden van wat er thuis allemaal gebeurt. Maar je mag me natuurlijk ook mailen!

Groetjes,

Lieke
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1 Reactie

  1. laurent peleman:
    4 mei 2008
    Leuk je verslag te kunnen lezen! Ik ben van plan om ook eens de trein naar peking te nemen, maar dan liefst zonder reisbureau. Kan jij me informeren hoe je dat best doet? Reserveren? Waar? Wat kost zo een ticket, en welk komfort kan je kiezen?
    [email protected]